Marketing na Facebooku


Internetový marketing rozhodně není žádné novum, právě naopak. Běžně se už používá od začátku devadesátých let. Ne každý však ví, že nemusí být vůbec drahý, hlavně díky sociálním sítím na čele s Facebookem. Tato sociální sít má mezi lidmi takovou popularitu hlavně díky svému „lidskému“ rozhraní. Jednoduše řečeno – dokáže velmi dobře nasimulovat klasické sociální vazby. Akorát to dělá na internetu. A tím by se měl řídit každý, kdo chce na internetu zviditelnit svou firmu. Služby i výrobky totiž prodáváte lidem, nikoliv strojům.

ikony kolem ženy

Rozhodně byste si na Facebooku neměli zřídit vlastní e-schop. Respektive, můžete se o to pokusit, ale buďte si jisti, že neuspějete. Tato sociální sít totiž funguje jako relaxační centrum, kam se lidé chodí pobavit, ne nakupovat. To však neznamená, že si nemůžete vytvořit klasický internetový obchod a na Facebooku ho propagovat. Chce to však mít pod čepicí.
sociální média a komunikace

Stejně jako v normálním životě, tak i na internetu musí být reklama zajímavá a pokud možno poutavá. V případě, že na toto rezignujete, příliv nových zákazníků nečekejte. Je dobré si k tomu najmout kvalitního grafika a experta na reklamu. Nebojte se, nemusí to být drahé. V současnosti nabízí on-line své služby mnoho začínajících grafiků a copywriterů, obvykle v podobě studentů, kteří si rádi vydělají nějakou tu korunu navíc.

Dále se musíte starat o obsah, respektive o jeho neustálou aktualizaci. Když potencionální zákazník uvidí, že se u vás nic zajímavého neděje, prostě půjde jinam. Aktualizace obsahu nemusí být každodenní. Pokud tam nemáte co dát, nedělejte to na sílu. Ale obsah by měl být vždy zajímavý. Horší, než špatná reklama, je totiž reklama klamavá.

Všechny příspěvky, které na sociální síť umístíte, by neměly postrádat nápad ani trochu té nadsázky. Nudné pozvánky k nákupu dnes už nikoho nezajímají, těch je všude dost.